Automotodrom Brno
Automotodrom BRNO- Cardion AB Grand Prix České republiky
Automotodrom Brno - Masarykův okruh zajišťuje Brnu významnou pozici ve světě motoristického sportu.
V roce 1965 se název Masarykův okruh poprvé zapsal do kalendáře Mistrovství světa silničních motocyklů a od té doby se objevuje v tomto kalendáři již s železnou pravidelností, především díky vysoké úrovni a profesionalitě závodů. Přitažlivost závodů Mistrovství světa silničních motocyklů stále roste a díky přímým televizním přenosům a záznamům mohou vzrušující klání sledovat diváci na celé zeměkouli. Silné kouzlo atmosféry světové závodní dráhy ovšem láká na Masarykův okruh nejen diváky, ale především pořadatele četných zahraničních klubových motocyklových a automobilových akcí. Střetávají se zde piloti mnoha významných automobilových seriálů s oficiální pečetí Mezinárodní automobilové federace FIA.
POLOHA- Brno
POLE POSITION- left
DÉLKA TRATI- 5 403, 19 m
NEJDELŠÍ ROVINKA- 636 , 56 m
LEVOTOČIVÉ ZATÁČKY- 6
PRAVOTOČIVÉ ZATÁČKY- 8
ŠÍŘKA TRATĚ- 15 m
POLOMĚR ZATÁČEK- min. 50 m, max. 300 m
PŘÍMÉ ÚSEKY- 13- min. délka 35 m, max. délka 636, 56 m
STOUPÁNÍ- max 7,5 %, na délce 917 m
KLESÁNÍ- 5 %, na délce 410 m
VÝŠKOVÝ ROZDÍL- 73, 75 m
NADMOŘSKÁ VÝŠKA- 450 m
Světově nejznámější jezdci přijímají úlohu v GP v Brně od roku 1930. Chtěli závod přes vesnice a západní části města. Trať pojmenovali podle prvního českosloveného prezidenta T. G. Masaryka ( Masarykův okruh). Nový okruh byl vybudován během roku 1980 s cílem přitáhnout formuli 1 do Československa a vroce 1987 dav nahrál FIM České Grand Prix. Trať je známá jak fanoušky, tak jezdci. Nový okruh je postaven v přírodním prostředí, která je nakloněna v místě poskytnutému divákům, kteří tak mají skvělý výhled. Brno stále zvyšuje změny jako to jsou zatáčky přes zalesněné úbočí. Jsou to rycle se vlnící zatáčky, které prověřují talent jezdců a jejich hranici řízení.